2013. július 5., péntek

3.rész - Elena

  - Elena? Te mit keresel itt? – kérdezték egyszerre a Salvatore testvérek. A történelem megismételte önmagát. Szegény Katherine. Mármint Elena. Egy másodpercre elvesztettem az idő érzékemet.
  - Katherine? – kérdeztem és odasuhantam mellé. Furcsán nézett rám.
  - Ömm… nem én Elena vagyok. – mondta majd egy lépést hátrál, mint akinek már ismerős ez a szitu.
  - Persze. Persze. A híres hasonmás. 10 évig kutattam utánad erre most csak úgy besétálsz a testvéreim ajtaján. Ez vicces. – önkéntelenül elkezdtem mesélni majd abba hagytam, mert rájöttem mennyire fenyegetően hangzott ez a mondat.
  - Testvéreid? – kérdezte a vasfűvel teli nyakláncát szorongatva. Érdekes ez a lány. Nem a fenyegetésnek hangozott szavak, hanem a testvéreim szó ragadta meg a figyelmét.
    - Elena meg tudjuk magyarázni. – szólt Bonnie.
  - Rendben. – mondta majd neki támaszkodott a falnak és figyelt. Mindent elmeséltem neki ugyanúgy, mint a fiúknak. Elena értette az egészet, de mégis habozott, hogy kimondja, amit gondol.
  - Honnan tudjuk, hogy nem hazudik? Mi van, ha csak azért jött, hogy elvigyen Klaushoz? – mondta gyanakvóan. Jellemző.
  - Már az első percben elvittelek volna, Katherine. – győzködtem és rájöttem, hogy nem Elenának szólítottam. Kínos.
  - Elnézést, de ezt még szoknom kell… Elena. – javítottam ki a hibám miközben kértem egy pohár vért Damontól. Nem a legízletesebb volt, de megtette a hatását.
  - Nincs valami varázsige, amivel ki lehetne deríteni, van e kapcsolat közöttünk? – kérdezte Stefan. Kezdtem nagyon tehernek érezni magamat szóval leraktam a kristály poharat és az ajtó felé indultam.
  - Alison te meg hová mész? – kérdezte Damon meglehetősen kedvesen.
  - 100 év gondolkozás után is csak a rossz döntést hoztam meg. Azt hiszem, én itt csak teher vagyok szóval… keressetek meg majd egy két év múlva, ha rájöttetek az igazságra. – úgy tűnt elértem a kellő hatást.
  - Ne maradj, kérlek. Csak biztosra akarunk menni a dologban mielőtt, megismernénk rendesen egymást. – kérlelt Stefan. Elena elbizonytalanított mindenben. Azt hittem ő más, mint Katherine, de lehet, hogy annyi rossz dolgot át élt már, hogy ez neki normális viselkedés.
  - Rendben. Most haza kell menjek, de holnap vissza nézek. Addig lesz időtök megvitatni a dolgokat. – mondtam.
  - Mellesleg hány éves vagy? Vámpírként… - kérdezte Bonnie. Az összes szem rám szegeződött.
  - 600. – mondtam majd kisuhantam az ajtón. Annyira kíváncsi voltam, hogy miket mondhattak rólam, de mennem kellett, innen el.
 Visszamentem a Grillbe, ami időközben eléggé kihalt lett szóval a bárpulthoz mentem. Gondoltam most már illendő lenne rendelni egy whiskyt. A csapos egy fiatal szőke hajú, kék szemű srác volt. Éppen megfelelő az igézéshez.
  - Mit adhatok? – kérdezte.
  - Egy pohár whiskyt. – mondtam magabiztosan.
  - A személy igazolványodat, ha kérhetem. – tudtam, hogy ez nem fog jól elsülni. Közel hajoltam hozzá.
  - Most szépen kiszolgálsz engem azzal, amit kérek. – igéztem meg egy talán teljesíthető szöveggel. A srác csak bámult rám, majd komiszul elmosolyodott.
  - Vasfüvet iszom. Nem tudsz megigézni, de ne aggódj, nem szólok senkinek. – mondta és folytatta a poharak törlését. Na, ez aztán meglepett. Már tudtam kiből ne igyak.
  - Mellesleg hány éves vagy? – kérdezte.
  - 600 éve vagyok 15. – pirultam el.
  - Akkor máris ki vagy szolgálva, de ez maradjon köztünk. – szólt és előkapott egy kisebb poharat, amit tele töltött és odacsúsztatta felém.
  - Nagyon köszi. – hebegtem majd óvatosan belekortyoltam a whiskybe. Ő elment az asztalokat leszedni, amíg nekem volt időm egyedül átgondolni a visszatérésem igazi okát.